تحصیلات بین المللی

این وبلاگ به هدف اطلاع رسانی در رابطه با تحصیلات بین المللی ایجاد شده است

تحصیلات بین المللی

این وبلاگ به هدف اطلاع رسانی در رابطه با تحصیلات بین المللی ایجاد شده است

معایب زندگی در استرالیا

دلایل زیادی برای مهاجرت به خارج از کشور وجود دارد و بیشتر افراد برای بهتر شدن شرایط زندگی تصمیم می‌گیرند که مهاجرت کنند اما دلیل شما هرچه باشد باید در مورد کشوری که قصد نقل مکان به آن را دارید، اطلاعات کسب کنید. استرالیا به عنوان یکی‌ از محبوب‌ترین کشورهای مقصد برای مهاجرت و زندگی است.

زندگی در استرالیا به عنوان جامعه‌ای در حال رشد موقعیتی عالی به شمار می‌رود. تراکم پایین جمعیت، سطح آلودگی کم و زیر ساخت‌های به روز نیز محبوبیت این کشور را دو چندان می‌کند. در استرالیا بهداشت، تحصیلات و وضعیت اقتصادی از سطح بالایی برخوردار هستند همچنین این کشور دارای منابع طبیعی زیادی از جمله: ذخایر گاز طبیعی، ذغال سنگ، طلا، آهن و بسیاری از منابع با ارزش دیگر است.

اگرچه ارزش دلار استرالیا کمتر از سایر ارزهای کشورهای دیگر است اما دستمزد افراد در استرالیا به ویژه در شهرهای حاشیهٔ ساحل شرقی بسیار بالاست و به عنوان یک مزیت عالی برای افرادی که برای کار به این کشور مهاجرت می‌کنند به حساب می‌آید. علاوه بر این برنامه‌های حمایت مالی و اجتماعی که در این کشور وجود دارد به یک فرصت عالی برای مهاجران تبدیل شده است.

زبان رسمی استرالیا انگلیسی است به همین خاطر برای کسانی که مایل به یادگیری هستند فرصت‌های خوبی فراهم می‌شود اما با این حال بهتر است قبل از شروع زندگی در استرالیا همهٔ جوانب را بسنجید و از مزایا و معایب زندگی در استرالیا مطلع شوید.

سیستم مراقبت‌های بهداشت استرالیا یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت سلامت در جهان است. مؤسسات خصوصی و دولتی و بیمارستان‌های مجهز و به روز در استرالیا در دسترس همهٔ افراد قرار دارد. همچنین این کشور دارای بهترین سیستم آموزشی در جهان است زیرا تحصیل در مدارس دولتی تا مقطع دبیرستان رایگان است و کتاب‌های درسی نیز به صورت بخشی از فرصت‌های آموزشی رایگان ارائه می‌شوند.

هزینهٔ تحصیل در مدرسهٔ خصوصی در استرالیا گران است اما سیستم آموزشی عالی و با کیفیتی برای فرزندان شما در این مدارس فراهم می‌شود.

 

معایب و ویژگی‌های منفی مهاجرت و زندگی در استرالیا

 

_ هزینه‌های بالای زندگی: یکی از معایب زندگی در استرالیا هزینه‌های بالای زندگی در این کشور است که بسته به نوع زندگی، محل زندگی، تعداد اعضای خانواده، غذا و سایر موارد دیگر برای هر شخص متفاوت خواهد بود. هنگام مهاجرت به استرالیا برای تخمین هزینهٔ ماهانهٔ زندگی خود باید هزینه‌هایی مانند محل اقامت، مواد غذایی، حمل و نقل، بیمه سلامت و خدمات رفاهی را در نظر بگیرید.

هزینهٔ زندگی در شهرهای ملبورن و سیدنی در استرالیا بیشتر از سایر شهرها است و در مقایسه با کشورهای گسترش یافتهٔ دیگر نیز قابل مقایسه خواهد بود به عنوان مثال فردی که از هند به استرالیا مهاجرت می‌کند ممکن است بیش از چند صد درصد هزینه‌های زندگی برای او افزایش پیدا کند.

 

اجارهٔ خانه: یکی دیگر از معایب و نقاط ضعف زندگی در استرالیا هزینهٔ بالای مسکن است که از سال ۲۰۱۲ قیمت مسکن در استرالیا به شدت افزایش یافت. و درحال حاضر قیمت خانه به صورتی که هیچ تناسبی با سطح درآمد افراد ندارد به سرعت در حال افزایش است. باهمهٔ این موارد، با افزایش سرمایه گذاری در توسعهٔ املاک مسکونی معضل خرید مسکن در استرالیا از بین خواهد رفت.

 

قوانین دشوار برای بدهکاران: اگر فردی در استرالیا بیش از پنجاه هزار دلار بدهی داشته باشد، طی مراحل قانونی دادگاهی برای بازپرداخت بدهی اموال زیادی از جمله خانه، عتیقه جات، لوازم الکترونیکی گران قیمت، حساب بانکی و  زمین خود را از دست خواهد و طلبکار قادر است فرد را وادار به ورشکستگی کند.

افرادی که ورشکسته می‌شوند به مدت سه سال نمی‌توانند در مشاغل زیادی فعالیت کنند، حتی درآمد آنها محدودیت‌های زیادی دارد.

آزمایش سلامتی قبل از مهاجرت: در صورتی که فردی مبتلا به بیماری سل، اچ آی وی (HIV) و هپاتیت باشد، طبق قانون استرالیا نمی‌تواند با ویزای کارگری به آنجا مهاجرت کند. برای تحویل این مدارک باید زیر ۴۵ سال سن داشته باشید.

 طبق قانون برای کودکان زیر یازده سال نیازی به عکس برداری از قفسهٔ سینه نیست اما شما باید مدارک سلامت کودک خود را قبل از تأیید ویزا به پزشکان محلی تحویل بدهید. همچنین زنانی که باردار هستند تا بعد از زایمان نمی‌توانند درخواست ویزای خود را نهایی کنند.

 

اثبات شخصیت و سوابق کیفری: شرایط گرفتن ویزای استرالیا شامل ارائهٔ مدارک سوابق کیفری است. در صورتی که شما قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید چهار نکته را رعایت کنید و در مدارک خود داشته باشید.

۱. شما باید سوابق کیفری خود را به همراه مدارک مورد نیاز دیگر داشته باشید.

۲. شما نمی‌توانید با افراد خلافکار و مجرم ارتباط داشته باشید.

۳. عدم تمایل به اعمال خلاف و جرم

۴. رفتار کلی شما باید نشان دهندهٔ شخصیت عالی باشد.

 

به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص استرالیا، هیچ مرز رسمی زمینی در آن وجود ندارد و مدیریت این امر بیشتر از سایر نقاط جهان در استرالیا شکل می‌گیرد. فاصلهٔ زیادی که بین شهرهای استرالیا وجود دارد باعث دور بودن برخی از آنها با شهرهای مهم این کشور است و از برخی شهرها ۱۷ ساعت فاصله تا شهری دیگر وجود دارد.

 

دشواری رهن خانه: استانداردهای موجود برای شهروندان استرالیا برای رهن خانه کمی دشوار است. در صورتی که تمایل به گرفتن وام برای رهن خانه داشته باشید باید ابتدا از هیئت بررسی سرمایه گذاری خارجی تأییدیه بگیرید سپس باید بانکی را پیدا کنید تا وام را به شما ارائه دهد.

اگر موفق به رهن خانه در استرالیا شوید، با نرخ بهرهٔ ۸ درصدی روبه رو خواهید شد و باید پیش پرداخت زیادی را بابت رهن بدهید بنابراین بهترین گزینه برای سال‌های اول مهاجرت به استرالیا اجاره کردن یک خانه است.

 

سفر با هواپیما بین شهرهای استرالیا: کشور استرالیا فقط یک جادهٔ اصلی دارد که از داروین به آدلاید متصل می‌شود و هیچ جادهٔ دیگری برای رفتن به آن طرف کشور وجود ندارد بنابراین همهٔ افرادی که می‌خواهند بین شهرهای استرالیا مسافرت کنند باید با هواپیما پرواز کنند که در این صورت هزینه‌های زیادی را باید متحمل شوند.

 

زندگی در استرالیا بسیار دلنشین است زیرا دارای سواحل فوق‌العاده‌ای می‌باشد. در این کشور افراد یک سبک زندگی مدرن را تجربه می‌کنند و امکانات و سطح بالای زندگی برای مهاجران بسیار جذاب خواهد بود. استرالیا یکی از مکان‌های زیبا و دیدنی برای تفریح و گشت و گذار است و اگر شما به زبان انگلیسی مسلط باشید می‌توانید به سرعت در اجتماع این کشور حضور پیدا کنید.

اختلاف زمانی، موقعیت جغرافیایی و حیات وحش و حیوانات محلی یکی از متفاوت‌ترین جنبه‌های زندگی را برای مهاجران و افرادی که به این کشور سفر می‌کنند، فراهم می‌کند.

اگر قصد تابعیت این کشور را دارید باید برای اقامت دائم، اقدام کنید. گرفتن اقامت کشور استرالیا نسبت به سایر کشورها با شرایط زندگی مشابه بسیار ساده است. برای این کار شما باید ثابت کنید به زبان انگلیسی تسلط دارید و چیزی که برای گرفتن اقامت دائم این کشور الزامی می‌باشد این است که شما باید از ۴۸ ماه قبل در این کشور زندگی کرده باشید.

پس از گذراندن این مراحل باید هزینه‌های مربوطه را پرداخت کرده و در آزمون تابعیت شرکت کنید. پس از قبولی در این آزمون و داشتن همهٔ شرایط، موفق به اخذ اقامت دائم این کشور خواهید شد.

 

با وجود نکات مثبتی که ذکر شد متأسفانه گونه‌های بسیار زیادی از حیوانات و حشرات خطرناک در استرالیا وجود دارد به عنوان مثال شش نمونه از ده مار کشنده و خطرناک، تمساح، ماهی سنگی، چتر دریایی، عنکبوت سمی و بسیاری دیگر از حیوانات خطرناک را می‌توان در آنجا یافت.

با در نظر گرفتن نکات مثبت و منفی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم مهاجرانی که قصد سفر به استرالیا را دارند می‌توانند بهترین تصمیم را بگیرند. استفاده از این نکات برای رسیدن به یک سبک زندگی ایده‌آل به شما کمک می‌کند.

شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات لازم در زمینۀ اخذ ویزای تحصیلی استرالیا با مشاوران خبره موسسه اعزام دانشجو آرمان من در اراتباط باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد